Column Jeroen Klop

Column Jeroen Klop

Warmtepomp installeren

Goedendag zeg lieve mensen, daar zijn we weer. Terug van weggeweest, maar gelukkig weer gezond! Ik ga het ondanks alle versoepelingen en positieve getallen (thank god), toch weer over COVID hebben vandaag.

Het zijn in mijn duurzame wereld knotsgekke weken geweest, waar ik mij tot een paar maanden geleden niets van voor kon stellen.

Ik ben 41 jaar, rook niet, probeer gezond te eten, sport 2x per week en werk keihard aan m’n bedrijf en m’n mooie gezin. En dan…..

Dan krijg ik begin mei Corona!? Ok dat zal wel meevallen. Toch?

Nou helaas, ik ben er even helemaal af gegaan. 3 weken volledig uitgeschakeld geweest en zelfs met de ambulance een ritje naar het ziekenhuis moeten maken. Tja, het past allemaal niet in de lijn der verwachtingen en ik ben niet de doelgroep, maar heb het keihard mogen ervaren. Ik heb het zwaar gehad, maar mag me gelukkig prijzen met een geweldige vrouw, een prachtstel kinds, liefdevolle vrienden en een fantastisch sterk K2 en Kouveld team waar ik stuk voor stuk trots op ben en mijzelf rijk voel met al deze mensen om mij heen. Samen hebben we dit en de hele nare Coronaperiode afgelopen anderhalf jaar overwonnen!

Ik ben er weer, twee maanden na dato is het weer tijd om in de pen te klimmen. Want ik ben weer (langzaam aan) lekker bezig in m’n duurzame bubbel met m’n team om de enorme vraag te beantwoorden die vanuit de markt onze kant op komt.

We zijn met z’n allen goed bezig, we bereiken de media op verschillende fronten;

“Eneco die een statement maakt en aangeeft het gas sneller dan gepland los te laten en gasloos sterk te gaan promoten.”

“De installateur voor airconditioning/warmtepompen heeft het drukker dan ooit en de levertijden lopen flink op.”

Maar dit alles heeft ook een andere kant, de vraag is zo hoog dat geen enkele organisatie dit goed aan kan. Van de installateur tot de leverancier is de vraag te groot en begint een prachtige periode een hele vervelende te worden. Ho! Wacht! Wat zeg ik nou? Juist, het begint een hele vervelende periode te worden. Maar gaan we dit laten gebeuren? Nee, daar moeten we met z’n allen werk van maken en onze duurzame stappen gezamenlijk gaan managen naar een geweldig tijdperk waar we inzitten en waar we voorlopig nog in blijven zitten.

Begrip en rust is daarin heel belangrijk;
ALS de aanvrager nu eens begrip opbrengt bij de installateur die de vraag amper aankan.

ALS de installateur eens begrip opbrengt bij de leverancier die ongekend hoge aantallen heeft verkocht en de voorraad niet (of amper) op peil kan houden.

ALS de leverancier eens begrip opbrengt voor haar klanten met de enorme druk die de aanvrager weer neerlegt bij hen, de installateur.

Dan zie je eigenlijk dat het een kettingreactie is die ontstaan is en we met z’n allen kunnen afremmen en tot rust laten komen. Dan kunnen we met z’n allen genieten van de mooie tijd waar we inzitten en de mooie duurzame toekomst die we tegemoet gaan.

Het is allemaal geen hogere wiskunde, net zoals het ontwerpen van een warmtepompinstallatie. Echter moet je altijd de kalmte bewaren en vertrouwen hebben in jezelf, het product en vooral je team. Ik heb onze (ja het is ONZE geworden) Max al eens aangehaald een tweetal columns geleden. Hij is een voorbeeld van “het altijd vertrouwen houden in je doel en je team”. Daarin kun je best eens exploderen, maar het belangrijkste is uiteindelijk de rust te bewaren!

Waarom ik Frank de Boer niet even aanhaal? Nou, dan heb je het niet begrepen hahahaha…. hij is het voorbeeld van onbegrip en onrust. Denk daar maar eens over na.

Wij hebben met z’n allen doelen te halen, dit bereiken we met vertrouwen en met rust. Steek energie in je organisatie en zoek vooral mensen buiten de markt! Blijf van je collega’s hun mensen af, mits de persoon zelf besluit weg te willen. Als we met z’n allen buiten de markt zoeken en energie steken in nieuwe aanwas, dan groeien we met z’n allen en creëren we meer rust in onze mooie markt. Als je jobhoppers gaat creëren, besef dan wel dat je dit zelf veroorzaakt.

Zoals ik graag wil dat m’n klanten gaan investeren in een mooie duurzame oplossing, zo moeten we met z’n allen blijven investeren in een sterke organisatie en groei van mensen in onze markt.

Blijf gezond en blijf je gezonde verstand gebruiken.

Tot de volgende en geniet van de komende zomer!

Jeroen Klop
Druk en duurzaam baasje bij K2 Warmtepompen

Deel dit artikel op:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn